Ahoj, vítám vás u dalšího Polreichcoaching newsletteru. Po vánoční pauze se vracím s další porcí novinek a zamyšlením nad začátky (nejen) v lednu.

Aktuality:

  • První podcast roku je Q&A. Věnoval jsem se tématům "produktivity," mému názoru na GOATU (kontroverze) a pohybový optimismus (další kontroverze).
  • V insider sekci vyšel další díl kurzu stojky. Věnovaný je vykopávání - velmi důležitému základnímu skillu.

(Skoro) nikoho nezajímá, jak dlouho trénuješ

Být v lednu přítomný na sociálních sítích je jedinečná příležitost sledovat jeden z největších trendů ve fitness a péči o zdraví - diskusi okolo věčných začátečníků, kteří se v lednu vyrojí v posilovnách. Obchodníci mají vánoce, velikonoce, léto a návrat do škol. Majitelé posiloven a fitness nadšenci si musí vystačit s ledňáčky a o to větší smršť to je.

Většinou se vyprofilují tři základní skupiny:

  1. "Nesnáším lidi, kteří v lednu zaplňují tělocvičny a neví, co mají dělat"
  2. "Nesnáším lidi, kteří nadávají na ledňáčky - já jsem rád že začali"
  3. Trenéři a majitelé tělocvičen, kteří se zoufale snaží prodat vstupy (https://ironwilltraining.cz)

Tyto tři skupiny následně okupují virtuální bojiště (hlavně twitter a threads) a běda každému, kdo je chycený v křížové palbě. Pro začínajícího cvičence to může být velmi stresující, protože má pocit, že jakmile přijde do jakékoliv tělocvičny, někdo ho bude sledovat a soudit. Což velmi pravděpodobně nebude pravda

Sociální sítě vs realita

Jednou ze zásadních vlastností sociálních sítí je efekt zesílení některých názorů nebo zveličení důležitosti problému. Zvlášť v tématech, která zahrnují určité trendy, na které "je vyžadováno" mít názor. A cvičení v lednu je dle mého jedno z těchto témat.

Sociální sítě zkrátka nejsou reprezentace reálného uvažování a chování. Většinu lidí v tělocvičně nebude zajímat, jak dlouho trénuješ. Většina dokonce ani nezaregistruje, že jsi přítomný dokud neokupujete stejný stroj. Dobrý příklad je malý experiment: Kolik lidí si pamatuješ z dnešní cesty MHD do práce/školy? Nebo z poslední návštevy obchodu nebo restaurace. Málokdo skutečně usilovně pozoruje ostatní, zejména ve větších prostorech.

Všeobecná otupělost a netečnost má svoje negativa (například tristní množství lidí, kteří pomůží při neočekávané události) ale v tomto případě hraje ve tvůj prospěch.

Základ je nenechat se zvyklat a prostě vyrazit. Pokud si nejsi jistý co dělat, vyraž s kamarádem, zkus trénink s trenérem nebo se podívej na pár videí na youtube. V začátcích nejde o to udělat všechno správně ale začít. Vybudovat si návyk a disciplínu pro pravidelný trénink (viz nedávný podcast)

Měj se hezky a těším se příští týden!